Baby World 6800 Hódmezővásárhely,Bethlen István u10.(Citroen Sajti mellett)

Nálunk mindent megtalál ami a babának kell.......

 

 

Biztonsági ülések:

 

Legfontosabb a gyermek korának és súlyának megfelelő méretű autós ülés kiválasztása.

 

Ebben nyújt segítséget az alábbi táblázat.:

 

 

 

Csoport: Súly: Életkor:
Terhesség alatt 0 Kg -9 hónap
0/0+ 0-13 Kg 0-kb 12 hónap
0/1 0-18 Kg 0-kb 4év
1 9-18 Kg 9 hónap - kb 4év
2/3 15-36 Kg 3év-12 év
1/2/3 9-36 Kg 9 hónap-12év
     

 

A megfelelő gyerekülés kiválasztásához azonban nem árt elgondolkodni a súlyhatárokon ugyanis a túl széles határ mindig kompromisszumokkal jár, ami általában a biztonság és a kényelem rovására megy. Például ha a 0+-os bébi hordozó helyett egy 0/1-es gyerekülést választunk valamivel tovább tudjuk használni de nincs babahordozónk (amit esetleg a babakocsinkra is rögzíthetünk) és ha a baba elalszik az autóban körülményesebb kivenni az ülésből mint egy hordozóesetén ahol a baba nyugodtan aludhat tovább.

 

Ha egy 9-36 kg súly határú ülést választunk azt sokáig használhatjuk de ezek az ülések általában nem (vagy csak egy fokozatban) dönthetők és 18 kg-os korhatár felett csak ülésmagasítóként funkcionál amit az új előírások szerint csak 22 kg-tol ajánlott használni. Ahhoz, hogy gyermekünket biztonságba tudjuk mindenkép három ülés vásárlása szükséges 0/0+ 0-13 kg ; 1 9-18 kg ; 2/3 15-36 kg.

 

Mit kell tudni a gyermekülések biztonsági előírásairól?

 

Az első gyerekülések a kényelmet szolgálták, a maiak már a biztonságot is.

Az 50-es évek végén, az első gyermekülések megjelenésekor csak az utazási kényelem növelése volt a cél. Ezek a szerkezetek azért készültek, hogy a gyerekek jobban kiláthassanak az autókból, alváskor pedig kényelmesebb helyzetben legyenek. Biztonsági szempontokról csupán a 60-as évek végétől beszélhetünk. Akkor indult el az USA-ban egy program, amely az aktív és a passzív járműbiztonság fejlesztését tűzte ki célul. A kezdeti fejlesztésű üléseket az autó háttámláján alul vagy felül átvetett hevederrel rögzítették, amit a karosszériához csavaroztak. A tíz évvel későbbi vizsgálatok hamar kimutatták, - különösen a gyorsfilm-felvételek segítettek ebben - hogy milyen csekély védelmet jelentettek az akkor kapható, szilárdságilag gyenge, rosszul rögzített gyerekülések.

Az első szabványok 1970-től léptek életbe, de még csak a 6 hónapostól 4 éves korig terjedő korosztály biztonságos elhelyezését megoldó előrenéző ülésekre vonatkoztak. A csecsemők és a nagyobb gyerekek ekkor "kimaradtak" az előírásból (a 4 évesnél nagyobb gyerekek számára a felnőtt öv használatát javasolták), és az ellenőrzés módszertana is csak statikus erőterheléses vizsgálatokra épült. Az ezután megjelent, saját övrendszerrel ellátott gyermeküléseket bonyolult övfeszítő elrendezéssel szerelték, sokszor 4-5 helyen kellett módosítani, beállítani a megfelelő övhossz részt a kényelmes és egyben biztonságos övfeszesség eléréséhez.

A mai legkorszerűbb gyermekülésekben már csak egyetlen övfeszítő hely van a pirossal jelölt kioldócsaton kívül. A kioldócsatot sem volt mindig kötelező a felsőtest alsó részének közepén elhelyezni, csak a 80-as évek közepétől változott így az előírás. A kezdeti időkben előfordult, hogy a bonyolult övfeszítő rendszer és az ülésvázon "elrejtedt" kioldócsat miatt a menteni érkezők nem tudták kiszabadítani a gyermekeket.

 

Sérülési mechanizmusok, terhelési határértékek.

Fél évszázaddal az első gyerekülések megjelenése után még jelenleg is komoly mérnöki feladványt jelent a gyerekek biztonságos utazásának megoldása. A sérülési mechanizmusok pontos megismerése, feltérképezése nehéz, nem megoldott probléma. A gyerekek testfelépítése, a mellkas, a nyak, a fej szerkezete, csontozata, tömegarányai, terhelhetősége merőben különbözik a felnőttekétől, ezért a felnőttekre vonatkozó kutatási eredményekből szinte semmit sem lehet itt alkalmazni. A biomechanikai kutatások számára csupán a modellezés, a próbababás kísérletek jelentik az egyetlen valós lehetőséget, illetve balesetek utólagos rekonstrukciója nyújt jelentős segítséget.

A terhelési határértékek meghatározása nagyon nehéz feladat, amiből egyértelműen következik, hogy igyekezni kell a biomechanikai értékeket a lehető legalacsonyabban tartani és nem vállalni semmilyen kockázatot, vagyis a legbiztonságosabb gyermekvédő berendezéseket kell alkalmazni. Ezzel is magyarázható az előírások állandó, folyamatos szigorítása. A biomechanikai kutatások lassú haladásával ellentétben az utolsó tizenöt év jelentős technikai fejlődést eredményezett, melynek következtében a vezető gyártók egyre biztonságosabb konstrukciókkal jelennek meg a piacon. És a fejlesztés nem áll meg.

A továbbiakban a gyermekvédő berendezésekre vonatkozó előírásokról és az alkalmazott vizsgálati módszerekről ejtünk néhány szót.

 

ECE R44/03-04

Minden Európában forgalomba hozott gyermekülésnek meg kell felelnie az ECE R44/03 vagy 04 jelű direktívának, bárhol is gyártották azt. Az 1995-től érvényes szabvány részletesen előírja azokat a paramétereket, melyeknek meg kell felelnie a különböző kategóriákba sorolt gyermekvédő berendezéseknek, pontosan rögzítve a vizsgálati módszereket és a minősítéseket. Erre azért van szükség, hogy a vizsgálatok összehasonlíthatók és rekonstruálhatók legyenek.

A minősítés legfontosabb eleme a dinamikus vizsgálat, amit erre a célra épített próbapadon, próbabábúval hajtanak végre. A két legfontosabb adat, amit mérnek, az a fej legnagyobb vízszintes elmozdulása és a mellkas gyorsulása. A modellezett frontális ütközést 50 km/h sebességgel hajtják végre és ebben az esetben a testre 20-28 g lassulás hat. Ezután egy 30 km/h-s hátulról történő ütközést imitálnak, amikor a test lassulása 10-14 g.

Minden ülést, amely teljesítette az előírásokat egy narancssárga érvényesítő címkével kell ellátni, amely a következő információkat tartalmazza: Felül szerepel rajta az ECE norma száma, alatta az �universal� kifejezés mutatja, hogy az ülés minden autótípushoz használható. (lehetne �semi-universal� vagy �specific� is értelemszerűen típus specifikus üléseknél). A címkén fel kell tüntetni a testsúly határokat is a szabványnak megfelelően. A körben lévő nagy "E" betű melletti szám arra az országra utal, ahol a minősítést elvégezték. Alatta a megfelelést azonosító számsor található, amely 03-al, vagy 04-el kezdődik attól függően, hogy az ülés melyik verziónak felel meg.

 

Mi a különbség az ECE R44/03 és a 04 verzió között?

Ami az ülések műszaki paramétereire vonatkozó előírásokat illeti, azok teljesen megegyeznek. Tehát nyugodtan vásárolható 03-as minősítési jellel ellátott ülés, ez csupán annyit jelent, hogy egy régebben bevizsgált típusról van szó. A 04-es verzió, amely 2005 óta van érvényben, a vizsgálati mintavételre és a gyártás körülményeire vonatkozóan tartalmaz új előírásokat. A 03-as verzió szerint elég volt a gyártás megkezdése előtt a prototípusokat bevizsgálni. Ez az előírás változott meg úgy, hogy le kell gyártani egy minimum 50, maximum 5000 db-ból álló sorozatot és a közülük véletlenszerűen kiválasztott 5 db mintát vetik alá a dinamikus vizsgálatoknak. A gyártónak továbbá rendelkeznie kell ISO 9002-es minősítéssel.

Az ECE R44/04-es direktíva részletes, szinte mindenre kiterjedő szabályozást tartalmaz, ugyanakkor nagy hiányossága, hogy nem követeli meg az oldalütközés elleni védelmet.

 

ADAC teszt

Az ADAC, a német autóklub a legnagyobb európai autós szervezet, amely saját vizsgálati laboratóriummal is rendelkezik. 2003 óta évente végeznek tesztsorozatokat és adnak ki minősítéseket a biztonsági ülések minden kategóriájában. Ezek a vizsgálatok sokkal jobban modellezik a valóságot mert 50%-al nagyobb dinamikus terhelésnek kell megfelelnie a próbadaraboknak, mint az ECE R44/04-es direktíva esetében. A frontális ütköztetést 64 km/h sebességgel hajtják végre és tesztelik az üléseket egy 50 km/h sebességgel bekövetkező oldalirányú ütközés esetére is.

A teszt során négy szempontból vizsgálják az üléseket, közülük a biztonság csak az egyik, bár kétségtelenül a legfontosabb. A használhatóság, a komfort és a kezelhetőség is külön-külön minősítésre kerül egy ötfokozatú skálán. A nagyon sok, egymással sokszor nehezen összehangolható kritériumnak nem egyszerű megfelelni. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az európai piacon ma kapható legbiztonságosabb ülések is "csak" jó (gut) minősítést kaptak. Természetesen büszkék vagyunk rá, hogy köztük vannak a BeSafe termékek is. Eddig mindössze egyetlen izofix rögzítésű babahordozó tudta elérni a nagyon jó (ser gut) minősítést. Az ülések oldal- és fejvédelmének előtérbe kerülése, ami ma a fejlesztés legfőbb iránya, egyértelműen az ADAC tesztjeinek köszönhető.

Az ECE R44/04-es direktívának megfelelni alapkövetelmény. Jól szerepelni az ADAC tesztjén rangot jelent, amely kivívhatja a szakma és a fogyasztók elismerését is. Minden minőségi biztonsági ülést gyártó cég ma már az ADAC tesztet tekinti mérvadónak és legfőbb célja a nagyon jó (sehr gut) minősítés elnyerése.

További információ:
www.adac.de
ADAC VIDEO infó

 

Stiftung Warentest

A legnagyobb európai fogyasztóvédelmi szervezetet képviselő Stiftung Warentest az európai piacon kapható biztonsági autósülések többségét évente leteszteli. Ezeknek a vizsgálatoknak az alapja az ADAC dinamikus ütközési tesztje, de kiemelten foglalkoznak az ülések rögzítésével és használhatóságával is. A minősítésre baleseti esettanulmányokat, tudományos kutatások eredményeit és a fogyasztói véleményeket is felhasználják. A Stiftung Warentest a vásárlók körében kiemelkedően nagy véleményformáló erővel bír, ezért a gyártók számára nagyon fontos, hogy milyen helyezést érnek el a kategóriájuk rangsorában.

További információ:
www.test.de

 

További töréstesztek

Egyes magazinok időről-időre publikálják saját tesztjeiket. Esetenként közlik olyan vizsgálatok eredményeit is, melyeket egy-egy ülésgyártó saját intézetében végeztek el. Előfordulhatnak olyan teszteredmények melyek az objektív tesztek győzteseit akár vesztesként is kihozhatják. Természetesen ezek a vélemények nem tekinthetők függetlennek. A használhatóságra, kényelemre vonatkozó megállapítások hasznosak lehetnek a fogyasztók számára, de a balesetek során életfontosságú biztonságról vajmi keveset tudhatnak meg.

Egyes sajtóban megjelenő cikkek csupán egy kiemelt szempont szerint rangsorolják az üléseket pl. ár, súly, forma stb. Ezeket a véleményeket kellő kritikával kell fogadni és célszerű az objektív tesztek eredményeire támaszkodni.

 

A kismamák és kispapák életében az első pillanattól kezdve az egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen babakocsit vásároljanak, mert mindenki a legjobbat és árban a legkedvezőbbet szeretné megtalálni a babának és magának.

                                 Babakocsik:

Szaküzletünkben sokszor elhangzik a kérés, hogy 'a legjobb babakocsit kérem'.

Nos ezt elég nehéz teljesíteni, mert nagyon sok jó minőségű babakocsi van az üzletben, de mindegyik másképp működik, és mást tud, illetve nagyon sok féle anyuka és apuka van.

A jó babakocsi kiválasztásához a legfontosabb, hogy a szülők életvitelébe, életritmusába megtalálják a legjobban beleillő babakocsit.

Emeletes házban, lépcsőn ...

Egy egyszerű példa, ha valaki vásárol egy nagykerekű robosztus két- vagy háromfunkciós babakocsit amit minden nap a negyedikre kell fel cipelnie az nem valószínű, hogy szeretni fogja a babakocsiját.

 

Ha viszont választ egy esernyőnyire összecsukható könnyű aluvázas babakocsit könnyen felviheti magával.

 

 

Séta, utazás, kavicsos terep ...

Ha minden reggel egy murvás kövesúton kell boltba járni, vagy szeretnek a szülők kirándulni sétálni akkor célszerűbb az előbb említett nagykerekű modellt választani.

Ha például valaki sokat autózik a picivel neki egy travelsystem (utazórendszer) jellegű babakocsi kiválasztása a legszerencsésebb.

Nagyon fontos, hogy a babakocsi könnyen és egyszerűen kezelhető legyen, illetve összecsukott állapotba beférjen az autónk csomagtartójába.

Érdemes figyelmet fordítani a babakocsi felszereltségére és tartozékaira, továbbá a megadott korhatárra. Ugyanis nem mindegy, hogy a gyermek hány éves koráig tudjuk használni. Szükség lesz-e a későbbiekben egy másik babakocsi vásárlására.

Tartozékok, kiegészítők ...

Jelentős pénzt takaríthatunk meg ha, a felszereltségre is több figyelmet szánunk például tartozéka-e a bébi hordozó, és vagy a mózeskosár, a lábzsák vagy a lábtakaró, babakocsi táska a kiválasztott típusnak.

A későbbiekben az sem mindegy, hogy milyen mózeskosár tartozik a babakocsihoz. Ugyanis az egyszerűbb textilmózesek jó szolgálatot tehetnek télen, illetve ha a babakocsit egy fűtetlen közös tárolóban tartjuk, akkor könnyebb a picit fel ill. levinni még ha séta közben el is aludt. De vannak komolyabb mózeskosarak is amelyek lényegesen nagyobbak, bölcsőként is használhatjuk illetve autóba is rögzíthetők, ezeket már közvetlenül a babakocsi vázra tudjuk rögzíteni.

A másik leggyakoribb tartozék a bébi hordozó mely autósülésként is szolgál a baba első életévében. A bébi hordozók között még ha ránézésre nem is látunk nagy különbséget mégis komoly eltérések vannak, de erről a biztonsági gyerekülések címszó alatt olvashatunk többet.

Ezen kívül egy babakocsit nagyon sok praktikus és hasznos kiegészítővel lehet felszerelni, ami mind-mind a kismamák és kispapák kényelmét szolgálják.

A közelmúlt tapasztalatai alapján inkább a több funkciós és jobban felszerelt babakocsik a kelendőbbek a kismamák körében, ennek talán az oka, hogy hosszútávon gazdaságosabb és a különböző életszituációkhoz legjobban ezek a babakocsik alkalmazkodnak, és mindig csak az adott szükségleteknek megfelelő tartozékokat kell használnunk.

Például az első sétáknál klasszikus mélykocsi a mózeskosárral. Ha pedig autóval megyünk elegendő a bébi hordozót és a babakocsi vázat vinni, remekül használhatjuk travelsystemként.

Ha pedig a baba már kis srác elővesszük a vadi új sportrészt, rögzítjük a vázra és kész a sportkocsink. Így a babakocsit 0-tól kb. 3-4 éves korig is használhatjuk. Mindez mellett választhatunk kiskerekű, bolygókerekes és nagykerekű változatokból is (mindenkori terepviszonyoknak megfelelően).

Remélem segítségére lesz ez a pár gondolat a megfelelő típus kiválasztásában. Kérem tekintse meg szaküzletünk kínálatát.

 


 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 20
Tegnapi: 32
Heti: 99
Havi: 533
Össz.: 491 487

Látogatottság növelés
Oldal: Vásárlói tanácsok
Baby World 6800 Hódmezővásárhely,Bethlen István u10.(Citroen Sajti mellett) - © 2008 - 2024 - babyshop.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »